Víte, že...?

Syrovou stravou dosáhnete štíhlosti?

Toužíte po obrovském přílivu energie, pocitu lehkosti, bez diet a počítání kalorií? Jezte potraviny tak jak je uvařila matka příroda.

Dejte sbohem zácpě, rozlučte se s nadváhou, depresí, trvalou únavou, nespavostí, chronickou rýmou a vyměňte je za nevyčerpatelnou energii, zářící zdraví, štíhlost bez pocitu strádání. Nenabízíme vám žádné zázračné pilulky. Klíč k obnovenému mládí má každý na dosah ruky. Inspirujte se u vitariánů. Ti se živí pouze syrovou rostlinou stravou, zeleninou, ovocem, ořechy, semínky, naklíčenými obilovinami a luštěninami. Když se tak budete stravovat aspoň z 80%, nastartujete v těle regenerační, samoozdravné procesy.

Rostlinná strava v sobě přirozeně obsahuje látky napomáhající k trávení. Organismus tudíž nemá tolik práce se zpracováním potravy a ma více času na stavbu a obnovu tkání. Současně je živá strava nabitá těmi nejlepšími látkami, a to v ideálním poměru, které tělo pro své fungování potřebuje. Tak se vám již nestane, že byste po jídle cítili únavu a ospalost. Ušetříte spoustu energie a času věnovaných jinak vaření. Syrová strava je bohatá na enzymy, saponiny a chlorofyl, které jsou pro tělo nezbytné, a které se bohužel vařením ničí. Enzymy odstraňují plynné prostředí vznikající při kvašem a hnití, neutralizují volné radikály, zpomalují proces stárnutí, obnovují tkáně. Saponiny čistí organismus, působí proti křehkosti cév. Chlorofyl zvyšuje krvetvorbu, alkalizuje, je zdrojem minerálů (hlavně železa, vápníku, hořčíku a draslíku), vitaminů (A, B, C, E). Pomáhá při vylučování těžkých kovů a jiných chemikálií z těla.

Vařením se znehodnocují i esenciální oleje, důležité pro zdraví všech buněk - upravují hormonální výkyvy, jsou nezbytné pro zdravý vzhled vlasů a pleti, protizánětlivé, působí blahodárně na nervová zakončení.
Zajímavé je zjištění, že pokud syrovou stravou alespoň začneme, nedojde ke stavu zvanému leukocytóza - jedná se o rozmnožení bílých krvinek. K tomu dochází vždy, když tělo bojuje s nemocí, a objevuje se i po požití vařeného jídla. Při tepelném zpracování se ztrácí nejen výživná hodnota a chuť, která se musí následně vylepšit přidáním soli, cukru a koření, ale zhoršuje se také samotné trávení a vstřebávání živin. Tělo musí sáhnout do svých zásob minerálů, enzymů a vitaminů, aby potravinu vůbec mohlo strávit. Tím se ochuzuje o vitální látky a trpíme vlastně podvýživou, i když váha ukazuje opak.
Při spalování nekvalitní stravy vzniká v těle toxický odpad, který se ukládá v částech pro tělo méně důležitých, jako jsou tukové polštářky na stehnech, břiše či hýždích, a způsobuje nadváhu. Přechod na syrovou stravu by měl probíhat postupně, aby nedocházelo k příliš bouřlivé očistné reakci, kdy se tělo začne zbavovat škodlivin a játra, ledviny, kůže a lymfatický systém nestačí toxiny odbourávat.

Faktem je, že většina z nás vyrostla na vařené stravě a konzumace přílišného množství syrové stravy nám působí trávicí obtíže. Proto by měl být zvýšený přísun živých potravin pozvolný. Podle čínské medicíny konzumace velkého množství syrové stravy zejména v zimě oslabuje slezinu, tělo se ochlazuje a následkem jsou vlhké dlaně, nadýmání a řídká stolice. Slezinu povzbudíme zahřívacími potravinami, jako jsou skořice a zázvor.

Mnoho zajímavých informací najdete na www.vitarian.cz.

Copyright © 2006–2018 Josef Vymětal, realizace: reseni.net